+48 500 310 980

Top 5 logo z branży modowej


 1# Louis Vuitton



Jedną z najlepszych zalet modowych logo jest to, że jeśli wyglądają dobrze, można je wykorzystać jako nadruki na rzeczywistych produktach. Nikt nie zna tej lekcji lepiej niż Louis Vuitton, którego logo jest łatwo rozpoznawalne na każdej z ich ekskluzywnych toreb. Aby to zadziałało, potrzebują prostego logo; logo Wordprint (wykorzystujące całą nazwę) byłoby zbyt długie, więc używają logo monogramu z inicjałami swojej marki, LV. 

Ale sposób, w jaki połączone są litery, nadaje mu stylistyczny wygląd. Po pierwsze, same litery są szeryfowe (szeryfy to właściwa nazwa tych małych „tagów”, które sprawiają, że litery wyglądają bardziej formalnie). Szeryfy są powszechnym trendem wśród modowych logo, które sprawiają, że marki wydają się bardziej wyrafinowane. 

Jednak to, co naprawdę sprawia, że ​​logo Louis Vuitton jest popowe, to nachylenie litery L, aby było równoległe do V. W ramach branży kreatywnej marki modowe czerpią korzyści z tego, że wyglądają awanturalnie i niekonwencjonalnie, więc małe poprawki, aby zmienić wygląd logo sprawi, że będziesz bardziej kuszący.


2# Dior


W przeciwieństwie do Louisa Vuittona Dior zajmuje się bardziej odzieżą, butami i kosmetykami niż akcesoriami. Oznacza to, że małe i zwarte logo nie jest ważne, ponieważ nie będą używać go jako powtarzającego się wzoru. W rezultacie mogą eksperymentować z logotypami słownymi, zwłaszcza że ich nazwa ma tylko cztery litery. 

Główną cechą logo Diora jest duże D, nieproporcjonalnie większe niż jego odpowiedniki pisane małymi literami. Daje to klientom coś, na czym mogą się skoncentrować i zapamiętać – i „zakotwiczyć” ich pamięć. 

W pozostałej części typografii Dior ściśle przestrzega tradycji związanych z logo mody: wyrafinowaną czcionką szeryfową i surowym czarnym kolorem. Podobnie jak formalne czcionki, kolor czarny kojarzy się z wyrafinowaniem, a także mocą, a nawet tajemniczością, dzięki czemu idealnie pasuje do branży modowej. 



3# Giorgio Armani

W porównaniu do innych marek, Giorgio Armani ma najbardziej „normalne” logo.  Zwierzęce maskotki są zwykle zarezerwowane dla bardziej przyziemnych marek, ale królewski orzeł jest jednak odpowiedni dla mody. 

Powtarzające się poziome linie oznaczają stabilność i równowagę. W połączeniu z wizerunkami orła i czarnym kolorem tworzy silną i niemal agresywną tożsamość marki, która sprawia, że ​​klienci, którzy kupują Armani, czują się elitarni. 

Mimo to użycie pełnej nazwy firmy i przeliterowanie jej czarną czcionką szeryfową wystarczy, aby wyglądała i czuła się jak marka modowa. 


#4 Miu Miu


Miu Miu odchodzi od innych trendów w modzie i robi coś całkiem oryginalnego — co pasuje również do kreatywnej branży mody. Podobnie jak inne modne logo, wybierają znak słowny w kolorze czarnym. Ale na tym podobieństwa się kończą. 

Po pierwsze, Miu Miu używa czcionki bezszeryfowej („bez szeryfów”), więc od razu wydaje się, że jest bardziej dostępna, a nawet bardziej przyjazna niż bardziej ekskluzywne marki. Jednak prawdziwą gwiazdą tego logo są krzywe — ponieważ ludzkie oko naturalnie podąża za każdą linią, którą widzi, krzywe tworzą obraz, który jest bardziej przyjazny, niż proste linie i ostre rogi. 

Co więcej, Miu Miu wykorzystuje szablonowy wygląd, aby nadać mu zupełnie wyjątkowy styl, łatwo odróżniający się od bardziej stłoczonych odpowiedników. 

#5 Chanel

Siła napędowa nowoczesnego przemysłu modowego, Chanel do dziś pozostaje autorytetem w zakresie projektowania mody, ale także marketingu i brandingu mody. To właśnie Coco Chanel spopularyzowała ekskluzywność jako narzędzie marketingowe, wyceniając swoje produkty tak, aby nie każdy mógł sobie na nie pozwolić – co z kolei sprawiło, że wszyscy ich chcieli!

Pomimo tego, że jest prekursorem wyrafinowania w nowoczesnej modzie, logo Chanel ma tendencję do unikania elitarnych trendów: zamiast tego używa prostej czcionki bezszeryfowej i dużej ilości krzywych. Jednak odważna czarna kolorystyka i grube litery zachowują odcienie tego ekskluzywnego wyglądu, dając marce to, co najlepsze z obu światów. 

Naprawdę, to, co sprawia, że ​​logo Chanel błyszczy, to jego wspaniałe obrazy, połączenie logo obrazkowego i logo z monogramem. Zastosowanie krzywych tworzy hipnotyzujący efekt, który utrzymuje wzrok widzów wpatrzony w projekt, jednocześnie podkreślając nazwę marki dwoma literami C (Coco Chanel). To nie tylko zachwyca kupujących i zachęca ich do zakupu, ale także wdrukowuje markę modową w ich głowy na później.   

Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.