Różnica między logo, logotypem i logoznakiem
Kiedy próbujesz znaleźć najlepsze logo dla swojej firmy, często pojawia się jedno pytanie, zwłaszcza od projektantów: co byś wolał – logo czy logotyp? To, co możesz znać jako logo, może przybierać różne formy. W tym artykule omawiamy kluczowe różnice między logoznakiem, logotypem i logo. Wiedza o tym pomoże Ci zdecydować, jak wybrać odpowiednie logo dla Twojej firmy.
Źródło zdjęcia: visme.co
Czym jest logo?
Logo to wizualna reprezentacja Twojej marki. Zwykle składa się z obrazów i tekstu. Dobre logo to coś więcej; pokaże czym zajmuje się Twoja firma i jakie są jej wartości. Posiadanie odpowiedniego logo to ważny krok w rozwoju Twojej firmy. Przy wyborze jednego z nich należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Przeczytaj więcej o logo tutaj.
Podstawowa różnica między sygnetem a logotypem
Logotyp składa się z tekstu, zazwyczaj zawierającego nazwę firmy. Przykładami tego są Google i Coca-Cola. Wybór typografii zastosowanej w logotypie to niepowtarzalna szansa na wyróżnienie się marki na tle innych marek.
Z drugiej strony sygnet to obraz lub symbol, na przykład swoosh Nike lub użycie powłoki przez Shell.
Logo może stanowić znak firmowy, logotyp lub kombinację obu. Przykładami są Toyota i LG.
Marki będą również często używać zamiennie swojego logotypu, znaku logo i logo. Wraz z rozwojem firmy i wzrostem kanałów, w których logo może się pojawiać, pojawiają się różne funkcje logo marki. Na przykład Starbucks używa swojego logotypu, logotypu lub pełnego logo (tekstu i obrazu) w zależności od kontekstu. W korespondencji korporacyjnej do swoich partnerów może używać pełnego logo, ale w merchandisingu i opakowaniach może używać tylko swojego logotypu lub logotypu. Firma powinna rozważyć różne scenariusze kontekstowe i określić odpowiednie zastosowania dla logo swojej marki.
Źródło zdjęcia pinterest.com
Zastosowanie logotypu
Logotyp zawiera tylko tekst, więc może być zarówno zaletą, jak i wyzwaniem. Niektóre marki odniosły sukces, używając lub tworząc typografię, która jest teraz powiązana z tą marką. Coca-Cola jest niewyobrażalna bez zabawnego, krzywego logotypu.
Niektórzy mogą kojarzyć czysty tekst z bardziej tradycyjną organizacją, taką jak bank. Przyjrzyjmy się zastosowaniom logotypu.
Z jednej strony logotyp może sprawić, że propozycja biznesowa stanie się wyraźniejsza, będzie dobry do generowania świadomości marki i doprecyzowania nazwy Twojej marki. Warto jednak wziąć pod uwagę, że logotyp po pewnym czasie może wydawać się przestarzały i może nie pasować do każdej sytuacji.
Różne firmy będą używać logotypów w różnych ustawieniach. Firmy, takie jak firmy konsultingowe, prawnicze lub finansowe, które chcą zaprezentować określone usługi lub markę dziedzictwa, to przykłady branż, które mogą używać logotypu.
Źródło zdjęcia: logoai.com
Zastosowanie sygnetu
Sygnet koncentruje się na posiadaniu tylko symbolu lub obrazu. Wizualizacja to potężny sposób na wyrażenie tożsamości marki. Kształt i kolor obrazu wybranego do znaku logo może służyć do zaprezentowania osobowości marki.Sygnet może być wizualną reprezentacją misji i kreatywności marki. Logotyp również może to robić, ale znak logo może być bardziej elastyczny. Wygenerowanie świadomości marki może zająć trochę czasu, ponieważ znak logo może nie używać nazwy firmy, ale firma, która już się założyła, może zdecydować się na użycie znaku logo.
Korzystanie z kombinacji
Wiele firm, zwłaszcza tych rozpoczynających działalność, używa kombinacji logotypu i logo. W ten sposób zyskujesz zalety obu. To elastyczne i wszechstronne podejście, dające przestrzeń i kreatywność do pełnego wyrażenia osobowości marki. Dobrze znane marki również będą z nich korzystać w zależności od sytuacji.
Posiadanie obu poręcznych, a następnie używanie ich zamiennie to również świetna opcja. Na przykład możesz użyć swojego logotypu w merchandisingu, a swojego logotypu w komunikacji korporacyjnej. Połączenie obu może być wykorzystane w komunikacji z nowymi klientami.
Cokolwiek wybierzesz dla swojej firmy — logotyp, znak logo lub kombinację — powinieneś zachować to w miarę rozwoju firmy. Posiadanie pod ręką szczegółowego przewodnika po stylu to świetny proces, dzięki któremu nie ma zamieszania w sposobie, w jaki Twoje logo zostanie wprowadzone na rynek. Testowanie tego, co działa dobrze na wczesnym etapie, jest również cennym sposobem na ustalenie odpowiednich zasobów wizualnych dla Twojej firmy.