Portfolio

+48 500 310 980

7 najlepszych wskazówek dotyczących tworzenia portfolio projektów online


Opowiedz mi więc o sobie” — powiedział pusty ekran do projektanta otwierającego witrynę z portfolio. Rzeczywiście, tworzenie portfolio online wiąże się z dużą ilością pytań życiowych. To Twoja szansa, aby powiedzieć światu, kim jesteś jako twórca, zagłębiając się w swoje projekty, pasje, doświadczenia i wiedzę specjalistyczną - więc stawka jest wysoka, aby zrobić to dobrze. Nie wspominając, to jest to, co daje ci zatrudnienie (lub zlecenie)

Aby pomóc Ci w podjęciu właściwych decyzji podczas tworzenia nowego, błyszczącego portfolio projektów online, przygotowaliśmy listę 7 najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać, aby profesjonalnie obnosić się ze swoją pracą – i w dobrym stylu:


1. Portfolio jest jak każdy inny projekt projektowy
2. Chodzi o prezentację
3. Jakość ponad ilość
4. Zbuduj witrynę, która będzie łatwa w utrzymaniu
5. Nie przeocz pisemnej kopii
6. Udziel kredytu tam, gdzie kredyt jest należny

01. Portfolio jest jak każdy inny projekt projektowyPortfolio
Częstym błędem w budowaniu portfolio jest „pozwól, aby praca mówiła sama za siebie”. Ale dobre portfolio to coś więcej niż tylko wizytówka Twojej dotychczasowej pracy. Twoje portfolio jako całość powinno kończyć się doświadczeniem, które opowiada historię, tak jak każdy inny projekt.Spróbuj ubrać tę historię w słowa, wybierając nastrój, który chcesz przekazać, lub uczucie, które chcesz wywołać. Szukaj inspiracji do projektowania stron internetowych , przeglądaj przykłady portfolio projektów graficznych i innych twórców, których prace lubisz, i zajrzyj do najlepszych szablonów portfolio projektów , zwracając uwagę na ciekawe pomysły lub trendy w projektowaniu stron internetowych, które mogą wyróżnić Twoje portfolio.
Projektując swoje portfolio online, pamiętaj, że Twoja strona internetowa jest często pierwszym wrażeniem na temat Ciebie i Twojej pracy. Wybierz interesującą i wyrafinowaną witrynę internetową, która mówi wiele o twoich umiejętnościach projektowych, wykorzystując twoje możliwości projektowania stron internetowych i osobiste wyczucie stylu.
I chociaż w dzisiejszych czasach jest to oczywiste, tylko przyjazne przypomnienie, aby w równym stopniu zadbać o mobilną wersję swojej witryny. Wiele osób będzie przeglądać witrynę z Twoim portfolio ze swoich telefonów komórkowych, więc upewnij się, że poświęciłeś również czas na doskonalenie ich obsługi.

02. Chodzi o prezentacjęZamiast przesyłać kilka wyeksportowanych plików, ożyw swoją pracę za pomocą wizualizacji, które pokazują szerszy obraz. Poświęć trochę czasu na zorganizowanie sesji zdjęciowej swoich projektów. Jest to szczególnie istotne w przypadku portfolio projektów przemysłowych , ale jest to również dobra praktyka w przypadku ilustracji i innych prac związanych z projektowaniem graficznym. Pomyśl o swojej palecie kolorów, rekwizytach i ustawieniach, tworząc ciekawe zdjęcia, które oddają istotę Twojej pracy.Przenieś to samo poczucie stylu stworzone w pracy na otaczające środowisko. Możesz swobodnie ustawić swój stacjonarny projekt obok parującej latte z zielonymi paprociami w tle lub złapać ostatnie promienie złotego słońca delikatnie padające na Twoje dłonie.W przypadku, gdy sesje zdjęciowe nie wchodzą w grę, makiety również mogą osiągnąć zadowalające rezultaty. Ale nie traktuj makiet jako danych rzeczy - upewnij się, że dostosowałeś je zgodnie z resztą wyglądu i stylu twojego projektu. Pamiętaj, że nie jesteś jedynym projektantem, który ma dostęp do makiet do pobrania, więc wstrząśnij, dodając swoją osobistą estetykę, czyniąc je własnymi.

03. Jakość nad ilościąJakośćUmieszczanie wszystkiego, co kiedykolwiek zrobiłeś w swoim osobistym portfolio, może być kuszące, ale większość pracodawców odradza Ci to. Wybierz tylko swoje absolutnie najlepsze elementy do pokazania, ufając, że zabłysną i zaimponują odwiedzającym witrynę. Polecamy nie więcej niż sześć do dziesięciu projektów.Zaprezentowanie ograniczonej liczby projektów pozwala na dokładne przedstawienie każdego z nich, z uwzględnieniem wszystkich istotnych szczegółów i jasnym wyjaśnieniem ich historii. Wyjdź poza same gotowe elementy, tworząc studia przypadków , prowadząc odwiedzających przez proces projektowania — od początkowego celu do końcowych wyników. Chociaż jest to szczególnie powszechne w portfolio projektantów UX , może być również korzystne w innych obszarach projektowania. Możesz dołączyć zdjęcia z pracy w toku , wstępne wersje robocze lub cokolwiek innego, co może kontekstualizować pracę i zwiększyć zrozumienie projektu przez odwiedzających.Pokazywanie zbyt wielu projektów może spowodować, że Twoje portfolio będzie niespójne pod względem stopnia zaawansowania. Może również zniechęcić potencjalnych pracodawców, włączając zbyt dużo pracy ze zbyt wielu niepowiązanych dziedzin. Dostosuj swoje portfolio do pracy, którą chcesz , pamiętając, że praca, którą pokazujesz, jest najprawdopodobniej rodzajem pracy, do której więcej zostaniesz zatrudniony w przyszłości.
04. Zbuduj witrynę, która jest łatwa w utrzymaniu
Strona łatwa w utrzymaniuTwoja witryna z portfolio ma pozostać z Tobą na dłuższą metę i nie chcesz zaczynać jej od zera co kilka lat. Z drugiej strony musisz także zachować świeżość dzięki nowym treściom i stylom od czasu do czasu, aby jak najlepiej odzwierciedlić swój kreatywny rozwój.Zbuduj portfolio online, do którego łatwo będzie wrócić w celu uzyskania aktualizacji i poprawek. Ułatw utrzymanie witryny swojego portfolio , zapisując motywy czcionek i kolorów, układy stron i inne ustawienia wstępne.Jeśli budujesz swoją witrynę na Wix, zalecamy zapisywanie motywów w Edytorze na bieżąco. Możesz również sprawdzić Galerię Wix Pro, aby łatwo dostosowywać i modyfikować wyświetlanie obrazów.

05. Nie przeocz pisemnej kopii
Kopia pisemnaTekst jest tak samo częścią twojego portfolio, jak twoje wizualizacje. Umiejętnie stwórz pisemną kopię w swoim portfolio , aby wzmocnić przekaz, utrzymując styl pisania w zgodzie z ogólną atmosferą witryny. Nie zapomnij dwukrotnie sprawdzić błędów ortograficznych i literówek, zapewniając profesjonalną i reprezentacyjną stronę internetową.Jeśli chodzi o sam tekst, pamiętaj, aby dodać swoje imię i specjalizację bezpośrednio w górnej części strony głównej. W ten sposób odwiedzający będą wiedzieć, kim jesteś i co robisz od razu po wejściu na stronę. Do każdej strony projektu dodaj tytuł i krótki opis tekstowy, który wyjaśnia rozumowanie stojące za projektem i umieszcza go w kontekście.Na stronie „O mnie” zachowaj ten sam styl pisania, co w pozostałej części witryny, aby przekazać ważne informacje o sobie. Informacje te mogą obejmować Twoją dziedzinę pracy, wykształcenie, wszelkie wystawy, w których brałeś udział, imponujących klientów (których można również wyświetlić na liście klientów) oraz Twoje dane kontaktowe. Ponadto możesz dodać swoje CV do swojej witryny bezpośrednio na stronie lub jako plik do pobrania .

06. Daj kredyt tam, gdzie kredyt jest należny
Fair playUznanie za ciężką pracę wszystkich zaangażowanych w twoje projekty poprzez przyznanie im zasłużonego uznania jest powszechną uprzejmością, której nie powinieneś lekceważyć. Z mniej altruistycznego punktu widzenia podkreśla to, że jesteś świetnym graczem zespołowym.Pamiętaj, aby wymienić z imienia osoby, które pomogły w umożliwieniu Twojej pracy we wspólnych projektach i dodać kredyty fotograficzne do zdjęć, których nie zrobiłeś. Dodatkowo wyjaśnij, jaki był Twój udział w projektach, w których Twój wkład był bardziej ograniczony. Pamiętaj, że nie umniejsza to Twojej roli w projekcie – po prostu lepiej to wyjaśnia.

07. Daj się znaleźć w wynikach wyszukiwania Google
Daj o sobie znaćTwoja piękna praca zasługuje na to, by ją zobaczyć w Internecie – a najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest ulepszenie swojej gry SEO (lub „Optymalizacja wyszukiwarek”). Przestrzegając zestawu prostych zasad, możesz poprawić pozycję swojego portfolio projektów w wynikach wyszukiwania Google .Niektóre ze sprawdzonych metod poprawiania SEO portfolio obejmują wypełnianie metadanych obrazów i stron, wybieranie dobrej nazwy domeny oraz używanie strategicznych słów kluczowych, które Google będzie kojarzyć z Twoją witryną.  
POST /webmaster/api.svc/pox/SubmitContent?apikey=EEDECC1EA4AE341CC57365E075EBC8B6 HTTP/1.1 Content-Type: application/xml; charset=utf-8 Host: ssl.bing.com Content-Length: 413 http://example.com http://example.com SFRUUC8xLjEgMjAwIE9LCkRhdGU6IFN1biwgMTAgT2N0IDIwMTcgMjM6MjY6MDcgR01UCkFjY2VwdC1SYW5nZXM6IGJ5dGVzCkNvbnRlbnQtTGVuZ3RoOiAxMwpDb25uZWN0aW9uOiBjbG9zZQpDb250ZW50LVR5cGU6IHRleHQvaHRtbAoKSGVsbG8gd29ybGQh 0 Note: httpMessage value should be the base64 encoded version. XML response sample: HTTP/1.1 200 OK Content-Length: 0 POST /webmaster/api.svc/json/SubmitUrlbatch?​apikey=sampleapikeyEDECC1EA4AE341CC8B6 HTTP/1.1​ Content-Type: application/json; charset=utf-8​ Host: ssl.bing.com​ { "siteUrl":"http://yoursite.com",​ "urlList":[ "http://yoursite.com/url1", "http://yoursite.com/url2", "http://yoursite.com/url3" ] } JSON response sample: HTTP/1.1 200 OK Content-Length: 10 Content-Type: application/json; charset=utf-8 { "d":null } google-site-verification=OBQ3UDc8Aldzl2RMc_NJXAynq36IipfnAzS2P0oXTJY 1994679644F07AA877653695708680A9
Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.