7 najlepszych wskazówek dotyczących tworzenia portfolio projektów online
Opowiedz mi więc o sobie” — powiedział pusty ekran do projektanta otwierającego witrynę z portfolio. Rzeczywiście, tworzenie portfolio online wiąże się z dużą ilością pytań życiowych. To Twoja szansa, aby powiedzieć światu, kim jesteś jako twórca, zagłębiając się w swoje projekty, pasje, doświadczenia i wiedzę specjalistyczną - więc stawka jest wysoka, aby zrobić to dobrze. Nie wspominając, to jest to, co daje ci zatrudnienie (lub zlecenie)
Aby pomóc Ci w podjęciu właściwych decyzji podczas tworzenia nowego, błyszczącego portfolio projektów online, przygotowaliśmy listę 7 najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać, aby profesjonalnie obnosić się ze swoją pracą – i w dobrym stylu:
1. Portfolio jest jak każdy inny projekt projektowy
2. Chodzi o prezentację
3. Jakość ponad ilość
4. Zbuduj witrynę, która będzie łatwa w utrzymaniu
5. Nie przeocz pisemnej kopii
6. Udziel kredytu tam, gdzie kredyt jest należny
01. Portfolio jest jak każdy inny projekt projektowy

Częstym błędem w budowaniu portfolio jest „pozwól, aby praca mówiła sama za siebie”. Ale dobre portfolio to coś więcej niż tylko wizytówka Twojej dotychczasowej pracy. Twoje portfolio jako całość powinno kończyć się doświadczeniem, które opowiada historię, tak jak każdy inny projekt.Spróbuj ubrać tę historię w słowa, wybierając nastrój, który chcesz przekazać, lub uczucie, które chcesz wywołać. Szukaj inspiracji do projektowania stron internetowych , przeglądaj przykłady portfolio projektów graficznych i innych twórców, których prace lubisz, i zajrzyj do najlepszych szablonów portfolio projektów , zwracając uwagę na ciekawe pomysły lub trendy w projektowaniu stron internetowych, które mogą wyróżnić Twoje portfolio.
Projektując swoje portfolio online, pamiętaj, że Twoja strona internetowa jest często pierwszym wrażeniem na temat Ciebie i Twojej pracy. Wybierz interesującą i wyrafinowaną witrynę internetową, która mówi wiele o twoich umiejętnościach projektowych, wykorzystując twoje możliwości projektowania stron internetowych i osobiste wyczucie stylu.
I chociaż w dzisiejszych czasach jest to oczywiste, tylko przyjazne przypomnienie, aby w równym stopniu zadbać o mobilną wersję swojej witryny. Wiele osób będzie przeglądać witrynę z Twoim portfolio ze swoich telefonów komórkowych, więc upewnij się, że poświęciłeś również czas na doskonalenie ich obsługi.
02. Chodzi o prezentację
Zamiast przesyłać kilka wyeksportowanych plików, ożyw swoją pracę za pomocą wizualizacji, które pokazują szerszy obraz. Poświęć trochę czasu na zorganizowanie sesji zdjęciowej swoich projektów. Jest to szczególnie istotne w przypadku portfolio projektów przemysłowych , ale jest to również dobra praktyka w przypadku ilustracji i innych prac związanych z projektowaniem graficznym. Pomyśl o swojej palecie kolorów, rekwizytach i ustawieniach, tworząc ciekawe zdjęcia, które oddają istotę Twojej pracy.Przenieś to samo poczucie stylu stworzone w pracy na otaczające środowisko. Możesz swobodnie ustawić swój stacjonarny projekt obok parującej latte z zielonymi paprociami w tle lub złapać ostatnie promienie złotego słońca delikatnie padające na Twoje dłonie.W przypadku, gdy sesje zdjęciowe nie wchodzą w grę, makiety również mogą osiągnąć zadowalające rezultaty. Ale nie traktuj makiet jako danych rzeczy - upewnij się, że dostosowałeś je zgodnie z resztą wyglądu i stylu twojego projektu. Pamiętaj, że nie jesteś jedynym projektantem, który ma dostęp do makiet do pobrania, więc wstrząśnij, dodając swoją osobistą estetykę, czyniąc je własnymi.

03. Jakość nad ilością
Umieszczanie wszystkiego, co kiedykolwiek zrobiłeś w swoim osobistym portfolio, może być kuszące, ale większość pracodawców odradza Ci to. Wybierz tylko swoje absolutnie najlepsze elementy do pokazania, ufając, że zabłysną i zaimponują odwiedzającym witrynę. Polecamy nie więcej niż sześć do dziesięciu projektów.Zaprezentowanie ograniczonej liczby projektów pozwala na dokładne przedstawienie każdego z nich, z uwzględnieniem wszystkich istotnych szczegółów i jasnym wyjaśnieniem ich historii. Wyjdź poza same gotowe elementy, tworząc studia przypadków , prowadząc odwiedzających przez proces projektowania — od początkowego celu do końcowych wyników. Chociaż jest to szczególnie powszechne w portfolio projektantów UX , może być również korzystne w innych obszarach projektowania. Możesz dołączyć zdjęcia z pracy w toku , wstępne wersje robocze lub cokolwiek innego, co może kontekstualizować pracę i zwiększyć zrozumienie projektu przez odwiedzających.Pokazywanie zbyt wielu projektów może spowodować, że Twoje portfolio będzie niespójne pod względem stopnia zaawansowania. Może również zniechęcić potencjalnych pracodawców, włączając zbyt dużo pracy ze zbyt wielu niepowiązanych dziedzin. Dostosuj swoje portfolio do pracy, którą chcesz , pamiętając, że praca, którą pokazujesz, jest najprawdopodobniej rodzajem pracy, do której więcej zostaniesz zatrudniony w przyszłości.

04. Zbuduj witrynę, która jest łatwa w utrzymaniu

05. Nie przeocz pisemnej kopii

06. Daj kredyt tam, gdzie kredyt jest należny

07. Daj się znaleźć w wynikach wyszukiwania Google
